30 Eylül 2012 Pazar

HAYATTAN KESİNTİLER SERİSİ - SOKAK BÜFELERİNDE SOSİSLİ SANDVİÇ
Sokak büfelerinden sosisli sandviç alıp yer misiniz? Ben çok severim ve yerim, eskiden daha çok alırdım şimdi artık sağlıklı yaşam sağlıklı yiyecekler taraftarı olarak oldukça azalttım ama arada bir kaçamak da yapmıyor değilim. Her ne kadar sokak büfelerindeki sosisli sandviçin çok da yararı olmadığını bilsem de o nefis lezzete hayır demek bana zor gelir. Ayrıca büfede sosisli alırken ki hoş ritüeli seyretmeyi de çok severim. Sosisler paslanmaz bir küçük kazanın içinde domates suyunda yüzerler, kazanın altındaki tüp gaz ocağının yanması ile hep sıcak durur ve özellikle kışın çıkan duman olayı daha da çekici hale getirir. Büfeci siparişi alınca sandviç ekmeğini-eğer önceden kesilmemiş ise-ortasından keser, bir çok büfede ekmek önce tost makinasında hafif ısıtılır, içine önce sosis konur, sonra kaşık ile sosu bolca ekmeğin içine dökülür, ekmek hafifçe yana eğilerek fazla sos tekrar kazana akıtılır. Eğer müşteri istemiş ise yandaki hardal kutusunun içindeki küçük tokmak ile hardal sürülür ve üzerine o müthiş salatalık turşularından yerleştirilerek müşteriye sunulur. Adetten olarak genelde iki tane üst üste yenir. Yanında ritüelin parçası olarak ayran içilir ki büfede açık veya kapalı olarak satılır. Ben genellikle açık ayranı tercih ederim. Nedense bana hep daha lezzetli gelmiştir.
Sokak büfeleri özellikle insan yoğunluğunun çok olduğu bölgelerde bulunurlar, günlük hayatımızın birer parçasıdırlar. Umarım gelişen ekonomi, artan teknoloji ve değişen alışkanlıklardan dolayı hayatımızdan çıkmazlar. Arada sırada da olsa sokak büfelerinden alışveriş ederek onların ayakta kalmasına destek olalım.
Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder